کارکرد و فواید CVC برای صنایع بزرگ

    در دنیای پرشتاب کسب‌وکار، سازمان‌ها برای رسیدن به فرصت‌های جدید برای رشد و نمو به دنبال گسترش مرزهای نوآوری خود هستند. سرمایه گذاری خطر پذیر شرکتی می‌تواند پیش‌رانه مفیدی برای درآمدزایی باشد. شرکت‌های بزرگ فناوری با تأسیس شعب سرمایه گذاری خطر پذیر، می‌توانند به مزیت‌های مالی و استراتژیکی دست پیدا کنند که می‌تواند بازارها و صنایع را دگرگون کند.

    1. پرورش نوآوری: به کمک CVC پلتفرمی برای رشد نوآوری از درون یا بیرون سازمان به وجود می‌آید. با سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها و فناوری‌های رو به رشد، سازمان‌ها به دیدگاه‌هایی نوین، ایده‌هایی سودآور و راه‌حل‌های خلاقانه دست پیدا می‌کنند که شاید خارج از توانایی‌های بخش تحقیق و توسعه سازمان باشد.
    2. تسریع رشد: CVC می‌تواند با فراهم کردن منابع مالی و تخصصی برای استارتاپ‌ها، نقش یک شتاب‌دهنده فناوری را ایفا کند. استارتاپ‌ها نیز می‌توانند از تجربیات سازمان‌های مطرح برای دستیابی به روش‌های اجرایی کارآمد و بازارهای جدید بهره ببرند.
    3. هم‌افزایی استراتژیک: همسو بودن استارتاپ‌ها با شرکت‌های سرمایه گذار می‌تواند به یک هم‌افزایی استراتژیک منجر شود که فرصت رشد را برای هر دو طرف مهیا می‌کند. سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از نوآوری‌های استارتاپ‌های پورتفولیو خود، کیفیت عملیات، کالاها و خدمات خود را نیز بهبود ببخشند.
    4. شناخت بازار: سازمان‌ها می‌توانند با سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها درمورد جدیدترین روندهای بازار اطلاعات ارزشمندی کسب کنند. این اطلاعات می‌تواند به آنان کمک کند خود را برای تغییرات روزافزون بازار فناوری‌های جدید آماده کنند.
    5. استعدادیابی: شرکت‌های CVC می‌توانند نیروهای مستعد و درجه یکی را به خود جذب کنند که به دنبال کار در محیط‌های منعطف و نوآورانه هستند. استارتاپ‌هایی که تحت پشتیبانی سازمان‌های مطرح هستند جذابیت بیشتری برای متخصصان جویای کار خواهند داشت.
    6. کاهش ریسک: تنوع در سرمایه گذاری از طریق CVC می‌تواند به سرشکن شدن ضررهای موردی کمک کند. حتی اگر یک استارتاپ با شکست مواجه شود، سایر شرکت‌های موجود در پورتفولیو می‌توانند به سودآوری خود ادامه دهند.
    7. مزیت رقابتی: سازمان‌هایی که به CVC روی می‌آورند از طریق همکاری با استارتاپ‌های نوآور در جدیدترین بازارها حضور خواهند یافت. آن‌ها می‌توانند به سرعت خود را با روندهای بازار و نیازهای مشتریان وفق دهند.
    8. دسترسی به اکوسیستم‌های کارآفرینی: شرکت‌های CVC به منزله پلی میان اکوسیستم‌های نوآور و خلاق عمل می‌کنند. آن‌ها با ایجاد همکاری میان استارتاپ‌ها، ‌دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند صنایع مختلف را با یکدیگر پیوند دهند.
    9. بهبود برند: مشارکت فعالانه در پرورش استارتاپ‌های نوآور، چهره سازمان را در میان مشتریان، سرمایه گذاران و سهام‌داران به خوبی بهبود خواهد داد.
    10. ارتقای فرهنگ: شرکت‌های بزرگ می‌توانند با دربرگرفتن فرهنگ استارتاپی، روحیه ریسک‌پذیری، تجربه‌گرایی و چابکی سازمان خود را ارتقا دهند. ارتقای فرهنگ می‌تواند به بهبود شرایط درون‌سازمانی و برون‌سازمانی منجر شود.
    خواندن
    مدل‌های تجاری شرکت‌های سرمایه گذاری خطر پذیر شرکتی  CVC

    منبع

     

    به نقل از شنبه مگ

    Share.

    مشاور تامین مالی و صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر شرکتی cvc مدیر سابق دبیرخانه صندوق های پژوهش و فناوری

    لغو پاسخ